Mikor érdemes business coach-hoz fordulni?

Probléma mindig van. Minden ember életében, minden kapcsolatban, minden cég életében. Ilyen szempontból egyformák vagyunk. A különbséget az jelenti, ki hogyan reagál a problémákra. A külső, rajtunk kívül álló tényezők okolása a legritkább esetben (sem) visz előre. Coach-hoz akkor érdemes fordulni cégvezetőként, amikor felismerjük a problémát, és elfogadjuk a tényt, hogy cégünk elakadása valójában a személyes elakadásunk kivetülése. Az üzleti coach nem instant megoldásokat kínál, sokkal inkább egy problémamegoldó önismereti módszert, amely segít elérni a kitűzött célokat.

A leggyakoribb probléma egy cég életében

Egy üzleti vállalkozás szinte mindig azért jön létre, hogy profitot termeljen. Ha ez valami miatt nem teljesül, vagy nem a kívánt mértékben, az az egész cég létjogosultságát megkérdőjelezi. A nem elegendő profit olyan probléma, amivel foglalkozni kell, különben maga alá temeti a vállalkozásunkat. A cégvezetők sokszor nem találják a fogást azokon a dilemmákon, amelyeken egyfolytában agyalnak, mert túl közelről nézik a helyzetet. Ilyenkor egy hozzáértő, őszinte, külső megfigyelő bevonása lehet a megoldás, aki nem ítélkezik és nem bírál, egyszerűen csak felteszi azokat a kérdéseket, amelyek segítségével rátalálhatunk vagy visszatérhetünk a helyes útra.

Hogyan tudnám megduplázni magam?

Sok cégvezető azzal igyekszik megoldani a felmerülő problémákat, hogy még többet dolgozik. A munkával eltöltött idő azonban nem egyenesen arányos a teljesítménnyel. Sőt. A feladatok olyanok, mint a gáz, bármennyi van belőlük, kitöltik a rendelkezésre álló teret illetve időkeretet, éppen ezért nem a feladatok számának növelése vagy csökkentése a megoldás, hanem a priorizálásuk. A cél megtalálni a problémáknak azt a 20%-át, amelyek megoldásával a hatékonyság 80%-kal növelhető. Nem egyszerű feladat, de egy jó business coach segítségével nem is lehetetlen.

„Rossz emberekkel vagyok körülvéve…”

Szintén gyakori probléma az emberi tényező. Sok vezetőnek van olyan érzése, hogy alkalmazottai nem azt csinálják, amit ő szeretne, sőt, akadnak köztük olyanok, akiknek a viselkedése kimondottan frusztrálja. Ennek következménye lehet, hogy egy idő után már kisebb lelkesedéssel megy be a saját cégébe, nincs kedve hosszú távú stratégián gondolkodni, elveszti a motivációját. Pedig a megoldás legtöbbször egyáltalán nem bonyolult: vagy a kommunikáción kell változtatni, vagy más szűrőket kell beállítani az új kollégák felvételekor, vagy egyszerűen csak el kell fogadni, hogy bizonyos emberekkel nem tud együtt dolgozni. A vezetői tanácsadás ilyen esetekben is segíthet a probléma megfogalmazásában, megoldásában és a hatékonyság növelésében.

JELENTKEZZ AZ ELSŐ INGYENES KONZULTÁCIÓRA, MELY SORÁN MÁR HASZNOS FELISMERÉSEKRE TEHETSZ SZERT PROBLÉMÁIDDAL KAPCSOLATBAN ÉS MEGTAPASZTALHATOD A KÖZÖS MUNKA ÉS GONDOLKODÁS HATÉKONYSÁGÁT!